Polityka prywatności

 1. Wprowadzenie 

Skoro trafiłeś do tego dokumentu, to znaczy, że ważne jest dla Ciebie bezpieczeństwo Twoich danych. Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Użytkowników i Klientów korzystających z Serwisu internetowego dostępnego pod adresem internetowym: kautz.pl/start.kautz.pl oraz w ramach zakupu produktów przez Platformę easycart.pl. Dokument określa również zasady stosowania plików Cookies (ciasteczek).   

Naszym celem jest należyte informowanie o sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, szczególnie wobec treści przepisów o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”).  

Administratorem Twoich danych osobowych jestem ja - Maciej Kautz, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Maciej Kautz z siedzibą w Poznaniu (61-131) przy ulicy Kaliskiej 22/5, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) pod numerem NIP: 7822388519, REGON: 381180969, telefon kontaktowy: +48 512 123 123, poczta elektroniczna: kautz@kautz.pl.   

 

2. Dane osobowe 

2.1. Kiedy niniejsza Polityka Prywatności ma zastosowanie? 

Polityka Prywatności ma zastosowanie do wszystkich przypadków, w których przetwarzamy Twoje dane osobowe (np. założenie konta na Platformie, dokonanie zakupu czy przesyłanie newslettera). Dotyczy to zarówno przypadków, w których przetwarzamy dane osobowe pozyskane bezpośrednio od Ciebie, jak i przypadków, w których Twoje dane osobowe pozyskano z innych źródeł.  

2.2 W jaki sposób, w oparciu o jakie podstawy prawne i jakiego typu dane osobowe przetwarzamy? 

Zachowujemy przejrzystość w zakresie sposobów i podstaw prawnych przetwarzania danych osobowych, a także celów dla których przetwarzamy dane osobowe. Dbamy o to, by każdorazowo wskazać niezbędne informacje w tym zakresie. Kierując się tym, by wyjaśnienie tych kwestii było jak najbardziej czytelne, przedstawiamy poniższe zestawienie operacji przetwarzania danych osobowych, w związku z prowadzoną stroną internetową: 

a. w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana treści gromadzonych w Serwisie lub na Platformie – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit b RODO); takimi działaniami są w szczególności:  

i. złożenie zamówienia,  

ii. zawarcie i realizacja Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej,  

iii. rozwiązywanie problemów technicznych i udostępnianie odpowiednich funkcji;  

b. w celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług; takimi działaniami są w szczególności:  

i. dostosowywanie oferty i doświadczeń Użytkownika, w tym reklam,  

ii. monitorowanie aktywności Użytkowników,  

iii. przeprowadzania badań i analiz w celu poprawy działania dostępnych usług,  

iv. dokonywania oceny niektórych czynników osobowych Klienta/Użytkownika;  

c. w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na ochronie jego praw; takimi działaniami jest w szczególności kontaktowanie się z Użytkownikami, w szczególności w celach związanych ze świadczeniem usług i obsługą Użytkowników; 

d. w celu przesyłania informacji handlowych (np. Newslettera) - podstawą prawną przetwarzania jest zgoda Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) wyrażana poprzez zaznaczenie stosownego checboxa; Jeśli wyraziłeś/aś zgodę na przesyłanie informacji handlowych, masz prawo wycofać zgodę ze skutkiem natychmiastowym, w dowolnym, wybranym przez siebie momencie, poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku znajdującego się w stopce każdego z newsletterów.    

2.3 Jakie dane przetwarzamy? 

Zakres przetwarzania danych zależy od wybranej przez Ciebie usługi, jaką będziemy świadczyć. Zakres ten zawiera: 

a. adres poczty elektronicznej, 

b. imię i nazwisko. 

c. NIP oraz inne dane działalności (o ile zostały podane).

Nie zawsze wszystkie wymienione powyżej dane będą wymagane, natomiast za każdym razem będziesz informowany, jakich danych potrzebujemy do prawidłowej realizacji wybranej usługi. 

2.4 Jak długo przetwarzane są Twoje dane osobowe? 

Czas, przez jaki będziemy przetwarzać dane osobowe, jest uzależniony od podstawy prawnej ich przetwarzania. Informujemy, że: 

a. w przypadku, gdy przetwarzamy dane osobowe na podstawie zgody, okres przetwarzania trwa do momentu osiągnięcia zamierzonego celu lub wycofania zgody; 

b. w przypadku, gdy przetwarzamy dane osobowe dla celów wykonania umowy lub podjęcia czynności przed wykonaniem umowy (realizacja zamówienia), przez okres realizacji zamówienia, a po jego zakończeniu przez okres przedawnienia roszczeń i archiwizacji dokumentacji księgowej (5 lat), zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; 

c. w przypadku, gdy przetwarzamy dane osobowe na podstawie uzasadnionego interesu, okres przetwarzania trwa do momentu ustania ww. interesu (np. okres przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych) lub do momentu sprzeciwienia się dalszemu takiemu przetwarzaniu – w sytuacjach, gdy sprzeciw taki zgodnie z przepisami prawa przysługuje; 

d. w przypadku, gdy przetwarzamy dane osobowe, ponieważ jest to konieczne z uwagi na obowiązujące przepisy prawa, okresy przetwarzania danych w tym celu określają te przepisy. 

W celu zabezpieczenia danych przed dostępem do nich osób nieupoważnionych lub ochroną przed ich nieupoważnionym wykorzystaniem, wszystkie zbierane dane są chronione z użyciem racjonalnych środków technicznych, organizacyjnych oraz procedur bezpieczeństwa.   

2.5 Kiedy i w jaki sposób udostępniane są dane osobowe podmiotom trzecim? Czy przekazujemy dane do państw trzecich? 

Przekazujemy dane osobowe innym wyłącznie, gdy zezwalają na to przepisy prawa. W związku z tym, zgodnie z aktualnym stanem faktycznym informuję, że powierzono przetwarzanie danych następującym podmiotom: 

W ramach EOG:  

W ramach Serwisu, dane Użytkownika są przetwarzane przez podmioty współpracujące z Administratorem, które zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zobowiązane są do przestrzegania analogicznych do zawartych w Polityce wysokich standardów prywatności. 

a. Getresponse S.A., al. Grunwaldzka 413, 80-309 Gdańsk, KRS: 0000942075, NIP: 9581468984 - w celu przesyłania Newslettera. Więcej informacji o standardach prywatności dostępne jest pod linkiem: https://www.getresponse.pl/informacje-prawne/polityka-prywatnosci; 

Poza EOG:  

W związku z tym, że niektóre podmioty współpracujące z Administratorem mają siedziby poza Unią Europejską, a zatem w świetle przepisów RODO są traktowane jako tzw. państwa trzecie. Administrator zapewnia, że dane są przekazywane podmiotom ze Stanów Zjednoczonych, które stosują standardowe klauzule umowne.  

a. Google Inc. (adres siedziby głównej: 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA) - dostarczający rozwiązanie Google Analytics oraz Google AdWords. Więcej informacji o standardach prywatności narzędzi dostępne jest pod linkiem www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners/. Ponadto korzystając z poniższego linku: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout istnieje możliwość wyłączenia aktywności mierzonej przez Google Analytics.  

b. Facebook Inc. (adres siedziby głównej: Facebook Inc., 1601 S. California Ave. Palo Alto, CA 94304, USA) - dostarczający rozwiązanie Facebook Pixel służące do monitorowania ruchu strony. – Zbierane dane co do zasady uniemożliwiają identyfikację konkretnej osoby, a więcej informacji o standardach prywatności narzędzia dostępne jest pod linkiem https://developers.facebook.com/docs/privacy/   

Ponadto dane przetwarzane są w ramach funkcjonalności Platformy w związku z realizacją zamówienia, a wszelkie zasady przetwarzania danych w tym zakresie zostały opublikowane pod linkiem: https://www.easycart.pl/regulamin-dla-kupujacych#3 

2.6 Jakie prawa Ci przysługują i jaki jest sposób ich realizacji? [klauzula informacyjna] 

Posiadasz określone prawa dotyczące Twoich danych osobowych, a jako Administrator odpowiadam za realizację tych praw zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku wszelkich pytań i próśb dotyczących zakresu i realizacji praw, możesz skontaktować się korespondencyjnie na adres: ul. Kaliska 22/5, 61-131 Poznań lub mailowo: kautz@kautz.pl.  

Poza tym masz prawo do: 

a. uzyskania dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania,    

b. usunięcia danych,    

c. ograniczenia przetwarzania,    

d. przenoszenia danych,   

e. wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych,   

f. wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa 

Pamiętaj, że wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla celu realizacji konkretnych usług, poprzez m.in. zaakceptowanie oświadczeń zawartych w interaktywnych formularzach dostępnych na stronie internetowej Serwisu zaproponowanych przez Administratora, a niewyrażenie zgody może zablokować możliwość realizacji usług. 

Zawsze w jasny sposób staramy się poinformować o danych, które gromadzimy, w jaki sposób je wykorzystujemy, jakim celom mają służyć i komu je przekazujemy, jaką zapewniamy ochronę tych danych przy przekazaniu innym podmiotom oraz udzielamy informacji o instytucjach, z którymi należy się skontaktować w razie wątpliwości.   

W terminie 48 godzin od otrzymania oświadczenia o cofnięciu zgody, usuwamy Twoje dane z bazy kontaktów, która służy do przekazywania informacji handlowych drogą elektroniczną.   

 

3. Pliki cookies (ciasteczka) 

W ramach niniejszej strony internetowej wykorzystywane są pliki cookies. W związku z tym informujemy Cię o najistotniejszych elementach plików cookies, tak aby korzystanie z naszej strony internetowej było dla Ciebie przejrzyste i zrozumiałe. 

3.1 Co to są pliki cookies? 

Pliki cookies (ciasteczka) są to małe pliki zapisywane na Twoim urządzeniu elektronicznym przez strony internetowe, które odwiedzasz. W plikach cookies zawarte są różne informacje, które są często niezbędne, aby strona działała prawidłowo. Pliki cookies są zaszyfrowane w taki sposób, aby osoby nieuprawnione nie miały do nich dostępu. Informacje zebrane na podstawie plików cookies możemy odczytać tylko my oraz - ze względów technicznych - zaufani partnerzy z których usług korzystamy. Co najważniejsze pliki cookies nie mogą uruchamiać programów ani przenosić wirusów na urządzenia elektroniczne. 

3.2 Jakich plików cookies używamy? 

W ramach Serwisu internetowego wykorzystujemy następujące rodzaje plików Cookies:  

a. „niezbędne”, które umożliwiają korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu internetowego,  

b. służące do zapewnienia bezpieczeństwa,  

c. „reklamowe”, które umożliwiają dostarczenie treści reklamowych dostosowanych do zainteresowań Użytkownika,  

d. „wydajnościowe/analityczne”, które są wykorzystywane do pozyskiwania informacji o sposobie korzystania ze strony internetowej Serwisu internetowego przez Użytkowników,  

e. „funkcjonalne”, które umożliwiają zapamiętanie preferowanych przez Użytkownika funkcjonalności Serwisu internetowego. 

3.3. Jak długo korzysta się z plików cookies? 

Pliki cookies sesyjne – pozostają na Twoim urządzeniu, aż do opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Są to przede wszystkim pliki cookies techniczne.  

Pliki cookies stałe – pozostają na Twoim urządzeniu przez czas określony w parametrach pliku albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez Ciebie. 

3.4 Czy mogę zrezygnować z akceptowania plików cookies? 

Przy pierwszym wejściu pytamy Cię, w jakim zakresie chcesz akceptować pliki cookies - możesz udostępniać tylko niezbędne, wszystkie albo zupełnie nie wyrazić zgody na udostępnianie takich danych. Zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki i odrzucać prośby o instalowanie plików cookies. Zanim jednak zdecydujesz się zmienić ustawienia, zwróć uwagę, że pliki cookies służą Twojej wygodzie korzystania ze strony internetowej. Wyłączenie plików cookies może spowodować nieprawidłowe wyświetlanie się strony internetowej w Twojej przeglądarce.   

Niektóre podmioty zewnętrzne, które działają w ramach serwisu internetowego mogą umożliwiać Użytkownikom wycofanie zgód na gromadzenie i wykorzystywanie przez nich danych na potrzeby reklam, które bazują na aktywności Klienta. Więcej informacji na ten temat można znaleźć np. na stronie internetowej: www.youronlinechoices.com.  

3.5 Jak wyłączyć obsługę plików cookies? 

W każdej chwili możesz usunąć pliki cookies ze swojej przeglądarki oraz zablokować możliwość ich ponownej instalacji. 

W zależności od wykorzystywanej przez Ciebie przeglądarki, opcja usunięcia lub cofnięcia zgody na instalacje plików cookies może się różnić. W takiej sytuacji należy zapoznać się z instrukcją obsługi dostępną w ramach danej przeglądarki występującej na Twoim urządzeniu elektronicznym. 

a. W przypadku stosowania Google Chrome, instrukcja znajduje się tutaj – https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=en   

b. W przypadku stosowania Mozilla Firefox, instrukcja znajduje się tutaj – https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer   

c. W przypadku stosowania Safari, instrukcja znajduje się tutaj – https://support.apple.com/kb/ph21411?locale=pl_PL   

d. W przypadku stosowania Microsoft Edge, instrukcja znajduje się tutaj – https://docs.microsoft.com/en-us/microsoft-edge/devtools-guide/debugger/cookies 

 

4. Postanowienia końcowe 

Działanie serwisu internetowego może w przyszłości ulegać rozszerzeniu, co oznacza, że jako Administrator będę zobowiązany albo uprawniony do wprowadzenia zmian w Polityce prywatności.  

O wszelkich zmianach będziesz informowany w sposób widoczny i zrozumiały. Nowe wersje Polityki Prywatności będą umieszczane na stronie internetowej wraz ze stosownym komunikatem oraz drogą mailową.  

Każda zmiana Polityki prywatności będzie obowiązywała od dnia powiadomienia o jej zmianie. Ewentualne zmiany będą odpowiednio wyróżnione przez okres jednego miesiąca od dnia wprowadzenia zmian w Polityce prywatności.